søndag 27. juni 2010

Dag 15: Tretten-Ringebu 22 km


Startet med noen kraftige nedoverbakker etter Glomstad. Men vakkert landskap som tatt ut av eventyrene, ikke rart de trodde på troll! Kampesteiner store som hus og flere fine fossefall. E6 går langt nede i dalen og det er rart å tenke på at det bare tar en dag å kjøre veien vi skal bruke en måned på. Foreldrene til Sigurd Mikal svinger innom på Fåvang, de er på vei nordover og har brukt 2,5 time på strekningen vi har gått i 14 dager. Fint å gå i varmen! Gudbrandsdalen viser seg fra sin beste side og det er vanskelig å klandre nasjonalromantikerne for motivvalget. På Gildesvollen bor vi hos Janke og Tom som er treskjærere og har bier. Vi lærer at i motsetning til veps så stikker biene kun når de ikke ser noen annen utvei. De dør nemlig etter å ha stukket, siden tarmene følger med. Så vet vi det. Vi tar et glass vin med pilegrimen Michael fra Tyskland som vi tidligere har intervjuet.

2 kommentarer:

  1. Hmm - begynner å få lyst jeg også.

    SvarSlett
  2. Slike tanker har også jeg hatt en stund nå. Men jeg får vel nøye meg med å lese det som de skriver og la turene opp til lavvoen være min vandring !

    SvarSlett