torsdag 3. juni 2010

Oppstart av Blogg

Denne sommeren skal vi (Sigurd Mikal Karoliussen og Torkil Færø) vandre de 650 kilometrene fra hjembyen vår Oslo og til katedralbyen Trondheim. Veien har vært Norges hovedfartsåre i uminnelige tider og ved siden av våre dagers E6 ligger det en urgammel pilegrimsvei der eventyret venter. Fra vår vanlige hverdag der vi stort sett sitter stille og får våre inntrykk via skjermer skal vi utfordre føtter og knær og ta Norges natur og kulturlandskap nærmere i øyensyn. Med et Canon 5D kamera hver i kamerabagen skal vi skildre opplevelsen så godt vi kan og forhåpentligvis blir det en svært severdig dokumentarfilm vi kan presentere i 2010. Med ujevne mellomrom på veien nordover kommer vi til å legge ut informasjon på bloggen så de som vil kan følge med på vårt prosjekt.

6 kommentarer:

  1. Dette blir spennende å følge med på. God vandring!

    SvarSlett
  2. Hei, jeg er litt fasinert av pilgrimstanken, og legger meg til som følger..

    SvarSlett
  3. Mange slitsomme, men også fine dager venter dere! Det gode med dagens samfunn er at vi tastetrykkere også får delta på turen, selv om vi går glipp av ømme muskler og vannblemmer.
    Med fine bilder og deres forteller-evner kan vi drømme oss langs hele leden.
    Ha en fin vandring!

    SvarSlett
  4. Vi sees mandag!
    Dette tror jeg blir en fin og viktig film, ønsker dere lykke til!
    Hilsen Eivind på Pilegrimskontoret

    SvarSlett
  5. Det gleder meg å følge dere! Skal følge ekstra godt med når dere passerer hjemtraktene mine, Fåvang! :-) God tur videre!

    SvarSlett